Radość generowana jazdą gokartem sprawia, że rozrywka ta cieszy się sporą popularnością i zyskuje coraz więcej pasjonatów. Wizyta na torze kartingowym stanowi świetny sposób na spędzenie wolnego czasu, jest oryginalnym pomysłem na spotkanie towarzyskie oraz pozwala na rywalizację w zabawnej i bezpiecznej formie. Chcąc przejechać się gokartem amatorsko, nie trzeba znać technicznych aspektów funkcjonowania tego pojazdu. Warto jednak dowiedzieć się, jak zbudowany jest gokart i dlaczego jazda nim jest w pełni bezpieczna.
Profesjonalny i dobrze wyposażony tor kartingowy udostępnia swoim klientom różnorodne pojazdy, których parametry dostosowane są do umiejętności, wieku oraz wagi danego użytkownika. Dzięki temu można mieć pewność bezpieczeństwa i komfortu jazdy, co determinuje radość z dobrej zabawy. Tor Kartingowy Narodowy posiada w swoim wyposażeniu gokarty halowe CRG, których rozmaite parametry pozwalają na zoptymalizowanie pojazdu do umiejętności i możliwości kierowcy. Są to zatem:
Wymienione pojazdy to gokarty halowe o ramie stalowo-molibdenowej, wyposażone w tłumik z katalizatorem i spalinowy silnik marki Honda o zróżnicowanej mocy. Wszystkie gokarty halowe mają regulowane pedały i hydrauliczny system hamulcowy – z wyjątkiem pojazdów dla najmłodszych.
Warto zaznaczyć, że przejażdżka gokartem jest maksymalnie bezpieczna, jeśli użytkownik przestrzega zasad, uwzględnianych przez regulamin toru kartingowego. Mechaniczny system odcięcia gazu w pojeździe jest jednym z elementów, gwarantujących bezpieczeństwo. Aktywuje się on w przypadku jednoczesnego wciśnięcia obydwu pedałów. Obecna na torze kartingowym obsługa może również wyłączyć gokarta, używając elektronicznego systemu – dzieje się tak w sytuacjach niebezpiecznych i zagrażających zdrowiu uczestników zabawy.
Gokarty wyposażone są w zderzaki, zabezpieczające pojazdy przed uszkodzeniem oraz chroniące kierowców przed skutkami mocnych uderzeń w bandy. Maksymalna prędkość osiągana przez nie to 50 km/h.
Przeznaczone do jazdy na torach zewnętrznych, gokarty wyczynowe optymalizowane są do konkretnego kierowcy – istotne w ich budowie jest nawet siedzenie, które musi idealnie odpowiadać indywidualnym potrzebom danego użytkownika. Są to pojazdy szybsze, osiągające prędkość do 160 km/h. Ich konstrukcja jest lekka i pozbawiona szeregu zabezpieczeń, obecnych w gokartach dla amatorów. Chcąc jeździć gokartem wyczynowym, koniecznie należy odbyć gruntowne szkolenie i nabyć umiejętności, pozwalające na bezpieczne poruszanie się po torze.